Szanse na chybienie-szanse na wypadki lotnicze
Przez 5 milionów mil kwadratowych przestrzeni powietrznej USA ponad 2 miliony pasażerów przechodzi na pokładzie jednego z prawie 24 000 lotów komercyjnych, aby każdego dnia dotrzeć do następnego miejsca docelowego. Podczas gdy wiele z tych lotów startuje i ląduje bez incydentów, prawie każdego roku odnotowuje się setki chybień między wieloma samolotami. Jest myśl, która sprawia, że ten mały fotelik jest jeszcze bardziej niewygodny.
Niezależnie od tego, czy jest to błędny kierunek ze strony kontrolera ruchu lotniczego USA, czy odwrócenie uwagi na pasie startowym, za każdą z tych prawie kolizji jest udokumentowaną przyczyną tego, co wydarzyło się i mogło zostać zapobiegnięte. Przeszukaliśmy dane, aby określić prawdopodobieństwo, że byłeś zamieszany w jeden z tych incydentów i poskładane tam, gdzie najbardziej ryzykowne wysokości i części przejścia zmieniają się z przyjaznego nieba w Niebezpieczne strefy. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej.
Najbardziej zdradzieckie chwile na niebie
Kiedy przyjrzeliśmy się, które kombinacje faz lotu przyniosły najwięcej incydentów w pobliżu miss, oba samoloty w fazie przelotowej miały najwięcej. Po tym następowało połączenie jednego lotu wspinającego się po starcie i jednego lotu przelotowego oraz jednego lotu opadającego podczas lotu drugiego.
Patrząc na ogólny najczęściej spotykany etap, stwierdziliśmy, że 40% bliskich chybień z lat 1987-2016 miało miejsce podczas fazy wyrównywania lub przelotu lotu, co czyni go najbardziej ryzykownym ogółem . Jeśli byłeś w locie i zdarzyło ci się być zamieszany w prawie miss, są szanse, że najprawdopodobniej miało to miejsce w tej fazie. Jednak kolejne dwie fazy razem wzięte-wspinaczka i zstępowanie-stanowiły 34% prawie upadków.
W kwietniu 2015 roku na Międzynarodowym Lotnisku Hartsfield-Jackson w Atlancie doszło do jednego z takich incydentów, kiedy kontroler ruchu lotniczego zezwolił na odlot do Miami ...
bezpośrednio na drodze odrzutowca, który właśnie wylądował
. Ostatecznie przerwał start, co doprowadziło do incydentu oznaczonego przez Federal Aviation Administration (FAA) jako "no danger". Był to jeden z 4% bliskich chybień odnotowanych podczas startu. Była to faza najmniej zagrożona, gdy nasi sąsiedzi z południa byli blisko chybienia.
Near Misses on The Rise
Od 1990 r.w ciągu jednego roku zanotowano ponad 450 chybień. Chociaż to może brzmieć jak wiele,
stanowiło to mniej niż 0,007% wszystkich lotów
powstała w 1990 roku. Ponad 350 incydentów
odnotowano je w 2016 roku – drugi pod względem liczby odnotowanych incydentów od ponad 25 lat – ale stanowiły one jedynie 0,005% wszystkich lotów w 2016 roku.
To, co może ostatecznie wymagać więcej uwagi (i regulacji), to Drony i linie lotnicze w pobliżu chybień lub kolizji. FAA zgłosiła ponad 1200 obserwacji bezzałogowych samolotów , kontrolowane przez hobbystów lub certyfikowanych lotników, coraz zbyt blisko samolotów w ciągu ośmiu miesięcy w 2016 – 400 więcej incydentów niż odnotowano w 2015 między lutym a wrześniem (wzrost o około 45%). Mimo to, nie zakładaj, że rzucasz kostką, będąc na jednym z tych lotów – nawet przy wzroście liczby przypadków – jest mniej ryzykowne ze względu na liczbę lotów odbywających się każdego dnia.
Niebezpieczne miejsca do startu
Spośród wszystkich amerykańskich lotnisk, na których zanotowano bliskie wypadki, jedno lotnisko wyróżniało się najbardziej:
Ted Stevens
Port lotniczy Anchorage w Alasce
. National Transportation Safety Board wysłał śledczych na lotnisko w celu zbadania Bliskiego miss między samolotem towarowym a lotem pasażerskim w 2014 roku .
Tylko jeden inny port lotniczy, Los Angeles International Airport (LAX), widział ponad 100 incydentów w pobliżu pudła. Między Anchorage i Los Angeles, te dwa lotniska stanowiły 209 blisko misses od 1987.
Niskie Wysokości, Większe Ryzyko
Podczas gdy średnia wysokość prawie miss wynosi 5,000 stóp, zmienia się, gdy patrzysz na różne fazy lotu. Ogólnie,
bliskie wypadki występują na niskich wysokościach
. Średnie dla wspinaczki, zejścia i wyrównania lotu lub rejsu były bliżej 6000 stóp. W czasie podejścia była znacznie niższa niż w przypadku zbliżania się (nieco ponad 2500 stóp).
Kolejny Spokojny Lot
Z około 24,000 lotów komercyjnych startujących w całych Stanach Zjednoczonych każdego dnia - i z około 350 incydentów w pobliżu Miss mających miejsce w roku kalendarzowym – bardziej prawdopodobne jest, że spędzisz czas na grzebaniu przy stole z tacami i sprawdzaniu, jak używać poduszki siedzenia jako urządzenia do flotacji, niż na jednym z tych lotów. Choć raz, szanse mogą być na Twoją korzyść. Aby uzyskać jeszcze lepsze kursy, sprawdź Empark.pl aby znaleźć najlepsze kasyna online.
Metodologia
Przeanalizowaliśmy dane z Federal Aviation Association, aby dowiedzieć się, kiedy odnotowano najwięcej kolizji lotniczych w USA, na jakiej wysokości i które fazy lotu miały najwięcej incydentów.
Fair Use
Jeśli jesteś dziennikarzem zainteresowanym relacjonowaniem tego projektu, zachęcamy do korzystania z dowolnej grafiki zawartej powyżej wyłącznie do użytku niekomercyjnego. Prosimy tylko o przypisanie Empark.pl rzetelnie w swoim zasięgu i podać link do tej strony, tak, że publiczność może dowiedzieć się więcej o naszej pracy.